Aungmyothu Lwin

Aungmyothu Lwin
Facebook

Wednesday, April 12, 2017

ဧဝံေမသုတံ


ေအးျမတဲ႔ ေဆာင္းနံနက္ခင္းေတြမွာ အေၾကာင္းကိစၥႀကီးငယ္ ရွိလို႔ျဖစ္ေစ၊ က်န္းမာေရးအတြက္ လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္တဲ႔အခါျဖစ္ေစ သကၤန္းကိုေသခ်ာ႐ံုလို႔ သံဃာေတာ္ေတြ ဆြမ္းခံႂကြတာကို ျမင္းဖူးၾကပါလိမ္႔မယ္။ ဘုရားမွာ စိန္၊ သကၤန္းမွာ ကထိန္၊ ေက်ာင္းမွာ သိမ္၊ ဆြမ္းမွာ ပိဏ္ ဆိုတဲ႔ ပိ႑ပါတ္ဆြမ္း ေခၚ သလံုးျမင္းေခါင္းကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ရတဲ႔ ခံဆြမ္းအတြက္ တစ္ေန႔စာဝမ္းေရး ေမွ်ာ္ေတြးၿပီး ဆြမ္းခံႂကြလာၾကသူ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားပါ။

အထူးသျဖင္႔ စာဖတ္သူဟာ မႏၲေလးမွာ ေနဖူးသူဆိုရင္ေတာ႔ ဒီျမင္ကြင္းကို မလြဲမုခ် ျမင္ဖူး ၾကည္ညိဳ ျဖစ္ခဲ႔ဖူးမွာပါ။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးဆိုတာ သံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသံုးရာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြနဲ႔ ဝန္းရံပတ္လည္ တည္ထားတဲ႔ ၿမိဳ႕ေလ။ သံဃာေတာ္ေတြကမ်ား၊ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ပစၥည္းေလးပါးနဲ႔ ၾကည္ညိဳေထာက္ပံ႔ခ်င္သူေတြက မ်ားပါဘိသနဲ႔ ႏွစ္ေထာင္းအားရဖြယ္ပါ။

ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ဂႏၴဓူရနဲ႔ ဝိပႆနာဓူရဆိုၿပီး ဓူရႏွစ္ျဖာရွိပါရဲ႕။ ဂႏၴဓူရဆိုတာ ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔တဲ႔ ႏႈတ္ခပတ္ေတာ္ တရားမ်ားကို တူရာစုလို႔ သီကံုးထားခဲ႔ရာ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို သင္ၾကားရတဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ၿပီး၊ ဝိပႆနာဓူရဆိုတာကေတာ႔ သံသရာက ထြက္လမ္းကို က်င္႔ၾကံအားထုတ္ရတဲ႔ အလုပ္ပါ။

ဒီအလုပ္ႏွစ္ခု တစ္ခုခုကို ျပဳေနသူေတြကို ရဟန္းေခၚတာေပါ႔။

တကယ္ေတာ႔ ရဟန္းသံဃာ၊ သာမေဏမ်ားဟာ ဒီႏိုင္ငံႀကီးမွာ သာသနာႀကီး အဓြန္႔ရွည္ဖို႔ အပင္ပန္း အၿငိဳျငင္ခံ ႀကိဳးပမ္းေနၾကသူမ်ား ဆိုလည္း မမွားပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္ ေက်ာင္းသားအရြယ္ဘဝ မနက္ေစာေစာထလို႔ မိုင္ဝက္ေလာက္ေဝးတဲ႔ က်ဴရွင္ရွိရာကို ေန႔စဥ္ေျပးရစဥ္ ဆြမ္းခံႂကြလာၾကတဲ႔ သံဃာေတြဟာ မေတြ႔ခ်င္မွ အဆံုး တ႐ံုး႐ံုးေပါ႔။ ဒီတုန္းအခါ ကၽြန္ေတာ္သတိတရ စာနာမိတဲ႔ အျဖစ္တစ္ခုက သူတို႔ေတြ ဆြမ္းခံႂကြၾကစဥ္ ဖိနပ္မဝတ္ၾကတဲ႔ အျဖစ္ပါပဲ။

ေစာေစာစီးစီး က်ဴရွင္အမီ အျမန္ေလွ်ာက္သြားရင္း ေျခေထာက္က တစ္ခုခုကုိ ခလုတ္တုိက္မိစဥ္ ေဆာင္းတြင္းမို႔ အသည္းခိုက္ေအာင္ နာတတ္တဲ႔ ကိုယ္႔ေျခဖ်ားေလးေတြ က်ဥ္အသြားမွာ သူတို႔မွာ ဖိနပ္မွ မပါဘဲ ၿမိဳ႕ထဲလမ္းတစ္ေလ်ာက္ လမ္းေလွ်ာက္ေနရတာပါလားဆိုတာ သတိခ်ပ္မိခ်ိန္၊ အဲဒီတုန္းကေတာ႔ ငယ္ေသးတဲ႔စိတ္နဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတာေလာက္သာ ျဖစ္မိသည္။

အသက္အရြယ္ေလးရလို႔ ဗုဒၶစာေပေတြ ဖတ္မိတဲ႔အခါ၊ သာသနာ႔ သမိုင္းကို ေလ႔လာမိတဲ႔အခါမွ သံဃာ႔သမိုင္းကို အနည္းငယ္ တီးမိေခါက္မိ ရွိလာခ်ိန္က် ဒီသံဃာေတြဟာ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ ႏွစ္ျဖာအတြက္ ဒီမွ် အပင္ပန္းခံေနၾကတာကို ၾကည္ညိဳလို႔ မဆံုးမိေတာ႔ဘူး။

ပဋိယတၱိစာေပရဲ႕ အစဟာ အရွင္ အာနႏၵာကဆိုရင္ မွားအံ႔မထင္ပါ။

ရွင္အာနႏၵာဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ထံေတာ္ပါးမွာ အလုပ္အေႂကြး ရဟန္းအျဖစ္ တာဝန္ယူပါမယ္လို႔ ဝန္ခံကတိမေပးမီ 'ပယ္ေလးတန္ ခံေလးပါး' လို႔ ေနာင္အခါ သာသနာမွာ အမည္တြင္မယ္႔၊ ျမတ္စြာဘုရားအေနနဲ႔ သူ႔အေပၚ မလုပ္ရမွာေတြနဲ႔ ခြင္႔ျပဳရမယ္႔ အေၾကာင္းေလးခ်က္စီကို ေတာင္းေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။

(၁) ျမတ္စြာဘုရား အလွဴခံရရွိသည့္ သကၤန္းေကာင္းေကာင္းမ်ား သူ႔ကိုမေပးရန္၊

(၂) ထို႔အတူ ျမတ္စြာဘုရားအား ေပးလွဴလာၾကေသာ ဆြမ္းအမြန္အျမတ္မ်ားကိုလည္း သူ႔အားျပန္လည္ မေပးပါရန္၊

(၃) ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္အတူ ဂႏၶကုဋီတုိက္ တစ္ခန္းတည္းေနခြင္႔ မျပဳပါရန္ႏွင္႔

(၄) ဘုရားရွင္တစ္ပါးတည္းကိုသာ သီးျခားပင့္ေသာ ေနရာမ်ားသို႔ သူ႔အား ေခၚမသြားေစလိုေၾကာင္း 'ပယ္ေလးတန္' ကို ေတာင္းပန္ေတာ္မူသည္။

ထို႔ျပင္တစ္ဝ

(၁) ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိမိလက္ခံထားေသာ ပင့္ဖိတ္ရာအရပ္သုိ႔ လိုက္ပါ ႂကြေပးေတာ္မူပါရန္၊

(၂) ရပ္ေ၀း ဘုရားဖူးမ်ားအတြက္ မိမိက ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ဖူးေတြ႕ခြင့္ ေပးေတာ္မူပါရန္၊

(၃) တရားႏွင္႔ ပတ္သက္၍ အကယ္၍ ယံုမွားသံသယ ဘုရားတပည့္ေတာ္မွာ ျဖစ္လာခဲ႔ေသာ္ အခါမလင္႔ ေမးေလွ်ာက္လုိေသာအခါ ေမးေလွ်ာက္ခြင့္ ျပဳေတာ္မူပါရန္ႏွင္႔

(၄) မိမိမ်က္ကြယ္တြင္ ေဟာသမွ်တရား အားလံုးကို မိမိအား ျပန္လည္ေဟာျပ ေပးေတာ္မူပါရန္ဟု၍ 'ခံေလးပါး' ကိုလည္း ေတာင္းခံေတာ္မူပါသည္။

ထိုကဲ႔သို႔ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ အဓိမတၱသတိ (အမွတ္လ်င္ျခင္း)၊ အဓိမတၱကတိမာ(အရြတ္လ်င္ျခင္း)၊ အဓိမတၱ ဓိတိမာ (အမွတ္ျမဲျခင္း)၊ ဗဟုသုတ (အၾကားအျမင္မ်ားျခင္း)၊ ဥပ႒က (အလုပ္အေကၽြး သိမ္႔ေမြ႔ျခင္း) ဟူေသာ ဧတဒဂၤငါးတန္ေပးေတာ္မူရေသာ ရဟန္းေတာ္၏ အေမ်ာ္အျမင္ႀကီးေသာ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ေၾကာင္႔ပင္ ပိဋကတ္သံုးပံု၏ အဦးအစဆိုႏိုင္မည့္ ပထမသဂၤါယနာ အထေျမာက္ခဲ႔ရေပသည္။

မသီကံုးရေသးေသာ ပန္းမ်ားသဖြယ္ ျဖစ္ေနသည့္ ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္မ်ားကို သီကံုးၿပီး ပန္းမ်ားသဖြယ္ တူရာစု၍ ခိုင္ျမဲမႈကို ျပဳႏိုင္ခဲ႔ၾကသည္။ ထိုသို႔ ျပဳႏိုင္ဖို႔ရာတြင္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာသမွ်ကို 'ပယ္ေလးတန္၊ ခံေလးပါး' အပါ "တပည့္ေတာ္ မ်က္ကြယ္တြင္ ေဟာသမွ်တရား အားလံုးကို တပည့္ေတာ္အား ျပန္လည္ေဟာျပ ေပးေတာ္မူပါရန္" ဟူေသာ အခ်က္အရ အဓိမတၱသတိ ဧတဒဂ္ရသူပီပီ အကုန္အစင္ ၾကားဖူးနာဖူး မွတ္သားၿပီး ရွိေနေသာ အရွင္ အာနႏၵာသည္ 'အခရာ' အေနႏွင္႔ ပထမ သဂၤါယနာတြင္ အေရးႀကီးေသာ သာသနာ႔ ဝန္ႀကီးကို ထမ္းရြက္ေတာ္မူခဲ႔သည္။

"ဧဝံေမသုတံ" ဟူေသာ "တပည့္ေတာ္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္မွာ အခုလိုပဲ အေသအခ်ာ ၾကားနာခဲ႔ရပါတယ္ ဘုရား" ဟု ပထမသဂၤါယနာတြင္ အေမးဆရာေတာ္မ်ားက ေမးသမွ် မဆုတ္မဆိုင္း ေျဖေတာ္မူႏိုင္ခဲ႔ေသာ အရွင္အာနႏၵာ၏ ေက်းဇူးေတာ္ကား သာသနာေတာ္မွာ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကီးလွပါသည္။

ထို "ဧဝံေမသုတံ" ေက်းဇူးေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေထရဝါဒ သာသနာတြင္ တရားေတာ္မ်ား မူရင္း ႏႈတ္ခပတ္ေတာ္အတိုင္း မပ်က္မယြင္း ရွိေနျခင္းပင္။ ထို ပထမသဂၤါယနာေနာက္ ေနာက္ထပ္သဂၤါယနာ ငါးႀကိမ္တင္ၿပီးမွ ယေန႔အထိ ထို 'ဧဝံေမသုတံ' လွ်င္အရင္းအစရွိေသာ ပရိယတၱိ သာသနာေတာ္ကို ရဟန္းေတာ္မ်ားကသာ ဆင္႔ကမ္း သယ္ေဆာင္လာၾကျခင္းပင္။ ထို႔သည္ကို သံဃာ႔ေက်းဇူးဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိၾကသည္။

သာသနာဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းတို႔ စာေပသင္ၾကားၾကရသည္ ဆိုရာဝယ္ ခပ္လြယ္လြယ္ေတာ႔ မဟုတ္ပါေပ။ တစ္ေန႔စာ ဆြမ္းဝတ္အတြက္ ေန႔စဥ္ထြက္ရေသာ ဆြမ္းခံျခင္းကား ဤစာအစမွာ အႁမြက္မွ် ေဖာ္ျပခဲ႔သလိုပင္ အခက္အခဲ တို႔က စံုလွသည္။

"မနက္ခင္းလမ္းေလ်ွာက္တာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တယ္ဆိုလို႔ ဆြမ္းခံႀကြ မွန္ေအာင္ ႀကဳိးစားျပီးသြားတယ္။ ဆြမ္းခံအိမ္ေရာက္ဖို႔က နာရီဝက္ေလာက္ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္ရတယ္။ အသြားအျပန္ တစ္နာရီခြဲသာသာ ၾကာတာေပါ႔"

"ကိုယ့္ ဒကာ ဒကာမေတြကလည္း အလိုက္သိတယ္။ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အသီးအရြက္ဟင္းေတြ ေလာင္းလွဴ ႀကတယ္။ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီသီးတဲ့ ဟင္းကေတာ့ ေန႔တိုင္းမပါမျဖစ္ပဲ။ ၾကက္ဥကို ေႀကာ္လိုက္ ျပဳတ္လိုက္အမ်ဳိးမ်ဳိးပဲေလ"

"တစ္ခါတေလ ေရျဖန္းထားတဲ့ လမ္းမေပၚ ျဖတ္ေလ်ွာက္လိုက္တာနဲ႔ က်င္ခနဲျဖစ္သြားတဲ့ အခိုက္အတန္႔မ်ဳိး၊ ခဲေလးေပၚ နင္းမိလို႔ စိမ့္သြားတဲ့ အခိုက္အတန္႔မ်ဳိးဆိုတာ ေျခဗလာနဲ႔ ေဆာင္း မနက္ခင္းမွာ ေလ်ွာက္ဖူးသူမွ ခံစာဖူးမွာပါ။ လမ္းတိုင္းက ကတၲရာခင္းထားတာ မဟုတ္ေလေတာ့ ေရွ႕ကိုႀကည့္ ေအာက္ကိုႀကည့္ရင္းသြားမွ အဆင္ေျပတာေလ။ ဒီေတာ႔လည္း ႀသကၡိတၲလည္း မစကၡဳ ႏိုင္ပါဘူး။ ကား ဆိုင္ကယ္ ေတြနဲ႔ ပုလင္းကြဲေတြနဲ႔ ညားရင္ မလြယ္ဘူးေလ"

"သလုံးျမင္းေခါင္းျဖင့္ ရွာမွီး၍ရေသာဆြမ္းတဲ့။ တစ္ခါတေလ ဆြမ္းခံအျပန္ ကန္ပတ္လမ္းမွာ ကိုယ့္အေတြးေတြနဲ႔ကိုယ္ ေလ်ွာက္ေနတုန္း 'ဦးဇင္း တပည့္ေတာ္ေက်ာက္ဝိုင္းသြားမွာ လမ္းႀကဳံလိုက္ခဲ့ပါလားဘုရား' လို႔ ေခၚရင္ ကိုယ္က ခပ္တည္တည္ေပါ႔ ' အက်င့္ပါမွာစိုးလို႔ ေျခလ်င္ပဲ သြားပါေတာ့မယ္' လို႔ ေျပာမလို႔ဟာ၊ ဒါေပမယ့္ ေျခက ဆိုင္ကယ္ေျခနင္းေပၚ ေရာက္ျပီးသားျဖစ္ေနၿပီေလ။ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္းအဖို႔ဆိုေတာ႔လည္း တစ္ခါတစ္ေလၾကံဳတဲ႔ ဆိုင္ကယ္ၾကံဳ ဒကာႀကီးမ်ဳိးေတြ႔တဲ႔အခါ မျငင္း ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ အဲလိုေန႔ေတြဟာ ဦးဇင္းတို႔လို စာသင္သားအရြယ္ ရဟန္းေတြအတြက္ ေန႔စဥ္လို ၾကံဳေနက်ပါ" ဟု လက္ရွိ မႏၲေလး မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ေန စာသင္သား ရဟန္း အရွင္ေထရာနႏၵက ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္သူပီပီ ဟာသသံေလးစြက္လို႔ ဆိုပါတယ္။

"တစ္ခါသားက အိမ္မွာ ဆြမ္းခံၾကြတဲ႔ ကိုယ္ေတာ္႔ သပိတ္ထဲ ဆြမ္းေလာင္းထည့္အျပီး၊ ကိုယ္ေတာ္က ဆြမ္းဟင္းထည့္ဖို႔ ဆြမ္းခြက္ေလး ျပန္ေပးတယ္။ ဆြမ္းဟင္း ထည့္မလို႔ဖြင့္လိုက္ေတာ့ ၾကက္လည္ပင္းနဲ႔ ၾကက္ေခါင္းေလး"

"ဘယ္အိမ္က ေလာင္းလိုက္တယ္ေတာ့မသိဘူးေပါ့"

"ရင္ထဲ မေကာင္းဘူး ျဖစ္သြားတယ္၊ သာသနာထမ္း ရွင္ရဟန္းကို ေလာင္းတဲ႔ဆြမ္းဟင္းဟာ ၾကက္လည္ပင္းနဲ႔ ၾကက္ေခါင္းတဲ႔လားေပါ႔။ ဒီလိုလည္း ကိုယ္႔ရဟန္းအေပၚ ၾကည္ညိဳစိတ္နဲ႔အတူ ေလာင္းတဲ႔သူအေပၚ အျပစ္ျမင္စိတ္နဲ႔ ေတြးမိေသးတယ္"

"ညေနက် အိမ္က အမ်ဳိးသား ျပန္လာေတာ့ ဒီအေၾကာင္းကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ျဖစ္နဲ႔ ျပန္ေျပာျပမိတယ္"

"အဲဒီမွာ သူျပန္ေျပာတဲ႔စကားက ကိုယ့္ကို ပိုျပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေစျပန္ ပါေရာ"

"ဪ… မိန္းမရယ္ တုိ႔ ႏိုင္ငံသားေတြဟာ ရဟန္း သံဃာအေပၚ အဲဒီလိုေတာ႔ မဟုတ္တန္ေကာင္းပါဘူး၊ သံဃာကို ၾကည္ညိဳၾကတယ္၊ ဆြမ္းဝတ္ျဖည့္ၾကတယ္ဆိုရာမွာ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ အဖံုဖံုမို႔လား။ တကယ္ဆို သူတို႔ေတြ ၾကက္ေျခေထာက္နဲ႔စားျပီး ဘုန္းဘုန္းကို ေခါင္းနဲ႔လည္ပင္း လွဴလိုက္တာေရာ မျဖစ္နိုင္ဘူးလား မိန္းမရယ္ တဲ႔"

"အန္တီ႔မွာ အဲဒါၾကားၿပီး မ်က္ရည္ဝဲရေသးတယ္" ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕က ေန႔စဥ္ ဆြမ္းေလာင္းလွဴသူ ေဒၚရင္ၾကည္က ျပန္ေျပာျပသည္ကို သဒၶါယိုဖိတ္ဖြယ္ ၾကားခဲ႔ဖူးပါသည္။

သာသနာေတာ္၏ အသက္ကို တရားက်င္႔သံုးျခင္း၊ စာေပသင္ၾကားျခင္းဟူေသာ အလုပ္ႏွစ္ခုျဖင္႔ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ား ဆက္ေတာ္မူၾကသည္။ တရားအက်င္႔ နည္းမွန္လမ္းမွန္မ်ားကို ပရိယတၱိျဖင္႔ သယ္ခဲ႔ၾကသည္။ ပရိယတၱိ၏ အစကား အရွင္အာနႏၵ၏ 'ဧဝံေမသုတံ' ပင္ျဖစ္ေပသည္။

ထို သာသနာ႔အသက္ 'ဧဝံေမသုတံ' က စေသာ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို သင္ၾကားေနၾကသူ၊ ပိဋကတ္ေတာ္လာ တရားမ်ားကို က်င္႔သံုးေနၾကသူ ဘုရားတပည့္သား သံဃာေတာ္မ်ား၏ အသက္ကို ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး ပစၥည္းေလးပါးကို ေပးလွဴေထာက္ပံ႔ျခင္းဟူေသာ အလုပ္ျဖင္႔ တပည့္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားက ဆက္ေပးၾကသည္။

ဆရာ၊ တကာႏွင္႔ သာသနာသည္ ကိုင္းကၽြန္းမွီ၊ ကၽြန္းကိုင္းမွီ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင္႔ ဤသာသနာေတာ္ႀကီးအတြက္ အရွင္ အာနႏၵာ၏ 'ဧဝံေမသုတံ' တစ္လံုးအတြက္ အဆင္းရဲခံ ျဖည့္ေပးေနၾကေသာ မစိုးရိမ္အရွင္ေထရာနႏၵတို႔လုိ စာသင္သားရဟန္းေတြ၊ သဒၶါစိတ္ခံ လွဴဒါန္းၾကသူ ဆြမ္းအမႀကီး ေဒၚရင္ႀကည္တို႔လို သာသနာကို ေထာက္ပံ႔ၾကသူေတြ မ်ားႏုိင္သမွ် မ်ားလာပါေစေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင္႔ ဤစာကို တုိက္တြန္းေရးသားလိုက္ရ ပါသည္။

ေအာင္မ်ဳိးသူလြင္𝅵

No comments:

Post a Comment

Featured Post

ေအာင္မ်ဳိးေရွးစကား

လူတို႔၏ သေဘာကားထူးဆန္း၏။ @ @ @ ျမန္မာရာဇဝင္တြင္ မိန္းမဇာတ္ထုပ္ အရႈပ္ဆုံးမင္းမွာ သီေပါဘုရင္ျဖစ္ေပသည္။ ရႈပ္သည္သာ ဆိုရ- အၾကင္ဘုရင္သီေပါမွ...