Aungmyothu Lwin

Aungmyothu Lwin
Facebook

Tuesday, January 31, 2017

ထရိုဂ်န္ျမင္းေတြနဲ႔ ခပ္ဝါးဝါးျပည္

ဟိုတုန္းအခါကေတာ႔ ဆရာၾကီး ဦးလြန္း(သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း)၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း စသူမ်ားသည္ နာမည္ေက်ာ္ အမ်ဳိးသားေရး သမားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္က သင္ခဲ႔ရေသာ သမိုင္းသင္ခန္းစာမွာေတာ႔ "ဗမာျပည္သည္ တို႔ျပည္၊ ဗမာစာသည္ တို႔စာ၊ ဗမာစကားသည္ တို႔စကား၊ တို႔ျပည္ကို ခ်စ္ပါ၊ တို႔စာကို ခ်ီးျမႇင့္ပါ၊ တို႔စကားကို ေလးစားပါ" စသည့္ အမ်ဳိးသားေရးႏိုးၾကားဖြယ္ ေၾကြးေက်ာ္သံမ်ားအေၾကာင္း သင္ၾကားခဲ႔ရသည္။

အခုေနေတာ႔ မိမိကိုယ္ကို အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ ကိန္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း လူသိရွင္ၾကားေျပာဖို႔ကား တာဇံတစ္ေကာင္ ၿမိဳ႕ထဲဝင္လာသလို အၾကည့္ခံႏိုင္လွ်င္ေတာ႔ ျဖစ္ႏိုင္မည္ထင္ပါသည္။ ေခတ္ေပၚ လစ္ဘရယ္ဝါဒ ျမက္ရိုင္းပင္တုိ႔ ၾကီးထြားေသာ တစ္ေခတ္မွာ၊ အမ်ဳိးသားေရး သစ္ငုတ္တိုၾကီးသည္ နိမ္႔ပါးသေယာင္ ေပ်ာက္ကြယ္မလိုလို ျဖစ္ေနရေသာ သမယၾကီးပါတည္း။ သုိ႔ေသာ္ တိုင္းျပည္ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ဆိုင္ရာ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒကား ရွိသည္ပင္။ မည္သည့္ဝါဒကို ဖြံျဖဳိးစည္ပင္ေအာင္ ျပဳသည္ျဖစ္ေစ အမ်ဳိးသားေရးအသိကို အႏွစ္ထား၍ မိမိတို႔လိုရာ ဝါဒကို အကိုင္းအခက္စည္ပင္ေစေသာသေဘာ ျပဳမွ တုိင္းျပည္တစ္ျပည္ သာယာဖို႔ျဖစ္ေပမည္။ သုိ႔မဟုတ္ပါက ရန္သူပါေသာ ျမင္းရုပ္ၾကီးကို မိမိတို႔ျမိဳ႕တြင္း သယ္ယူသြင္းမိသည့္ ကမာၻ႔သမိုင္းထဲမွ ထရိြဳင္းျမိဳ႕သားမ်ားလို ပ်က္စီးဖို႔သာ ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။

အမ်ဳိးသားေရးဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ေခတ္လူတို႔၏ ေခတ္စကားမ်ားျဖင္႔ ကိုယ္တိုင္ပင္ ေကာင္းေကာင္းနားမရွင္းသည္တို႔ကို စာျပဳကာ မိမိကိုယ္ကို စာရႈသူထက္ မ်ားစြာ တန္းျမင္႔ေနသေယာင္ ေရးေသာ အေရးအသားမ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ္မျမတ္ႏိုးပါ။ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း စာရႈသူမ်ားလို စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး၍ ေန႔စဥ္စာတစ္ခုခု ဖတ္ေနမိတတ္ေသာ စာစြဲသူတစ္ဦးပါတည္း။ အႏို႔ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္မွတ္သိရွိခဲ႔ရေသာ စာေပမ်ားထဲမွ ကၽြန္ေတာ္ျမင္မိရာရာ အတုယူဖြယ္ စိတ္ဓာတ္ေလးမ်ားကို ယခုအခါ ကၽြန္ေတာ္႔ရႈေထာင္႔မွ ျပဆိုၾကည့္ပါမည္။ စာရႈသူက သေဘာက်ေသာ္ ယူပါ။

၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္အထိ အဂၤလန္ ဘီဘီစီမွာ ေလးႏွစ္ၾကာ အမႈထမ္းခဲ႔ေသာ စာေရးဆရာတင္႔တယ္မွာ အဂၤလိပ္မ တစ္ေယာက္ႏွင္႔ ညားခဲ႔သည္။ အတိုခ်ဳပ္ရေသာ္ ထုိမိန္းမအား ဆရာတင္႔တယ္က ျမန္မာျပည္ကိုေခၚလိုသည္။ ထုိ႔အတြက္ ထုိအခ်ိန္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ဦးႏုကိုယ္စား ေခတၱဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ျဖစ္ေနေသာ ကာကြယ္ေရးဝန္ၾကီး ဦးဘေဆြႏွင္႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးသူလည္းျဖစ္၊ သူ႔ေရးေဖာ္ေရးဖက္လည္း ျဖစ္ေသာ စာေရးဆရာေသာ္တာေဆြကို သူ႔အဂၤလန္က မိန္းမအား ျမန္မာျပည္ေခၚခြင္႔ရေရး ခြင္႔ျပဳခ်က္အတြက္ အကူအညီေတာင္းေစခဲ႔သည္။ ထုိကိစၥေအာင္ျမင္ခဲ႔ေသာ္ ဘီဘီစီျပန္ သူေ႒းကေလးတင္႔တယ္က၊ ျမန္မာျပည္စာေရးဆရာ ငမြဲ ေသာ္တာေဆြကို (၁၉၅၃ ခုနွစ္ေလာက္က ပိုက္ဆံ) ငါးေထာင္တိတိ ခ်ီးျမႇင္႔မတဲ႔။ ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးႏွင္႔ အက်ဳိးေဆာင္ရင္း ရမည့္ ေငြငါးေထာင္ဟာ မက္စရာေပါ႔ခဗ်ာ။

ကာကြယ္ေရးဝန္ၾကီးႏွင္႔ စာေရးဆရာတို႔ေတြ႔ၾကသည္။ လူခင္ခ်င္းမို႔ လိုရင္းကိစၥကို တင္ျပေသာ္ ဦးဘေဆြက-

"ဪ ဗီဇာရဖို႔လား၊ ဒါ ငါလုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္ ကြ"

"ဒါေပမယ္႔ တင္႔တယ္မိန္းမကို ဗီဇာေပးသင္႔ မေပးသင္႔ မင္းနဲ႔ငါနဲ႔ ေဆြးေႏြးမယ္၊ ငါက ႏိုင္ငံေရးသမား၊ မင္းက စာေရးဆရာ၊ အခုငါေျပာတာေတြ မင္းနားေထာင္ျပီးတဲ႔အခါ၊ မင္းအေနနဲ႔ တင္႔တယ္မိန္းမကို ဗီဇာေပးသင္႔ေသးတယ္ အထင္ရွိရင္ ငါခ်က္ခ်င္းပဲ ေဆာင္ရြက္ေပးလိုက္ပါ႔မယ္"

"ဒီမယ္ကြ ေသာ္တာေဆြရ၊ ဘိလပ္သားေတြ ျမန္မာျပည္မွာေနေတာ႔ ျမန္မာမိန္းမေတြ မယူၾကလား"

"ေအး ႏို႔ျပီး၊ သူတို႔ ဘိလပ္ကိုျပန္ေတာ႔ ျမန္မာမိန္းမေတြ ေခၚသြားတယ္မ်ား မင္းၾကားမိသလားကြ"

"ႏို႔ တရုတ္ ကုလားေတြေရာ ျမန္မာမေတြ ယူတာပဲကြာ၊ သူတုိ႔ျပည္ၾကီးျပန္ေတာ႔ ျမန္မာမေတြ ေခၚသြားတယ္မ်ား ရွိလို႔လား"

"ယုတ္စြအဆံုးကြာ၊ သူတို႔ေတြ ကိုယ္ဌာေနမိန္းမနဲ႔ညားျပီးေမြးတဲ႔ ကေလးမ်ားကိုေသာ္မွ သူတုိ႔ျပည္ျပန္ေတာ႔ ေခၚသြားတယ္ရွိလို႔လား"

"ကဲ အဲဒါဘာလို႔တုန္း၊ ကုိယ္႔သားသမီး၊ ကိုယ္႔မယားကို မခ်စ္လို႔ေတာ႔ ဘယ္ဟုတ္မတုန္း၊ အဲဒါႏိုင္ငံေရးပဲကြ"

"ဒီမယ္ ေသာ္တာေဆြရ၊ ငါတုိ႔တိုင္းျပည္ဟာ ကၽြန္သေပါက္ဘဝေရာက္ခဲ႔လို႔ လူမ်ဳိးျခားေတြ ဝင္ခ်င္သလိုဝင္၊ ထြက္ခ်င္သလို ထြက္ ေနခ်င္သလို ေနခဲ႔ၾကတာကို ခံခဲ႔ရတယ္၊ အခု တို႔ လြတ္လပ္ေရး ရျပီမို႔ ဒီကိစၥေတြကို တို႔အဖတ္ဆယ္ရမယ္"

"လူမ်ဳိးျခားေတြ တုိ႔တိုင္းျပည္ေရာက္လာတယ္ဆိုရင္ တို႔လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ လုပ္စာကိုစားျပီး တို႔တုိင္းျပည္ရဲ႕ ေနရာေကာင္းေကာင္းေတြ ေနၾကတာကြ၊ သူတုိ႔အဆင္႔အတန္းက တို႔လူမ်ဳိးမ်ားထက္ေတာင္ ျမင္႔ေနလိုက္ၾကေသးတယ္၊ အဲဒါေတြ ေတြးျပီးမ်ား မင္း အသည္းမနာဘူးလား"

"အခု တင္႔တယ္ယူလာမယ္႔ မိန္းမက မ်က္ႏွာျဖဴ ဘိလပ္သူ၊ သူက ကေလးေတြေမြးဦးမယ္၊ မ်က္နာျဖဴကျပား ကကတစ္ေလးေတြ၊ ေနာက္ သူတို႔ကတစ္ဆင္႔ ႏိုင္ငံျခားသား အဆက္အႏြယ္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားလာမတုန္း၊ မင္းစဥ္းစားၾကည့္"

"ေဟ႔ ေသာ္တာေဆြရဲ႕ တုိ႔တုိင္းျပည္ဟာ တို႔တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြအတြက္သာ ျဖစ္ရမယ္ကြ၊ ဒါဟာ ကမာၻေပၚမွာ ရွိတဲ႔ တုိင္းျပည္တုိင္းရဲ႕ သေဘာထားပဲ။ အခုၾကည့္စမ္း ဘိလပ္သားေတြနဲ႔ တရုတ္ ကုလားေတြ ျမန္မာမေတြယူျပီး ကျပားေတြ ေမြးဖြားၾက၊ ေနာက္ သူတုိ႔တုိင္းျပည္ ျပန္သြားၾကရင္ေတာ႔ သားမယားေတြ တစ္ေယာက္မွ ေခၚမသြားၾကဘူး၊ အားလံုးထားပစ္ခဲ႔ၾကတယ္။ သူတို႔ တုိင္းျပည္အစိုးရကလည္း သူတို႔ျပည္က ပစၥည္းလာစားမယ္႔ ပါးစပ္ေပါက္ေတြကို ေခၚလာခြင္႔မေပးဘူး၊ သူတို႔ကသာစားမယ္၊ သူမ်ားျပည္က ပစၥည္းယူမယ္"

"စဥ္းစားၾကည့္ေပါ႔ ေသာ္တာေဆြရယ္၊ သူတုိ႔လူမ်ဳိးျခားေတြက တုိ႔တုိင္းျပည္မွာ သူတုိ႔ေသြးနဲ႔ ေပါက္ဖြားခဲ႔ၾကတဲ႔ သားသမီးေတြေတာင္ ပစ္ထားခဲ႔ၾကေသးတာ၊ မင္းသူငယ္ခ်င္း တင္႔တယ္က ျမန္မာျပည္လာျပီး သားေပါက္မယ္႔ မ်က္ႏွာျဖဴမကို ေခၚသင္႔လားလို႔၊ မင္းစဥ္းစား၊ မင္းက စာေရးဆရာ၊ ငါက ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ႏွစ္ေယာက္လံုး တုိင္းျပည္အတြက္ သူမ်ားထက္ပိုလို႔ ၾကည့္ရမယ္႔လူေတြ၊ အခုမင္းက ေခၚသင္႔တယ္ စဥ္းစားရင္ေတာ႔ ေျပာ၊ ငါအခုပဲ အဲဒီ ဗီဇာအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ တယ္လီဖုန္းေကာက္ဆက္ေပးလိုက္မယ္" တဲ႔ခင္ဗ်ာ။

ထိုအခ်ိန္ စာေရးဆရာ ေသာ္တာေဆြဘာလုပ္ခဲ႔ပါသနည္း။ ဘီဘီစီျပန္ သူေ႒းေပါက္စ တင္႔တယ္ထံမွရရမည့္ လိုခ်င္လွ်က္ နန္႔နန္႔ထုိး ထုိေခတ္ေငြ ငါးေထာင္ကို ေမ႔ပစ္လို႔ ကာကြယ္ေရးဝန္ၾကီး ဦးဘေဆြရဲ႕ ဟုမ္းလမ္းအိမ္ၾကီးမွ ေက်ာခုိင္းထြက္ခြာခဲ႔ပါေတာ႔သတဲ႔။

ဘယ္ေလာက္လိပ္ျပာလွတဲ႔ အျဖစ္အပ်က္လဲ ခင္ဗ်ာ။ ဒီအျဖစ္ေလးဟာ ေစ႔ေစ႔ေတြးေလ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံလို လူဦးေရေဖာင္းပြတင္းကယ္ေနတဲ႔ ႏိုင္ငံေတြအၾကားက တုိးတက္စႏိုင္ငံငယ္ေလးအတြက္ အင္မတန္ သတိျပဳဖြယ္ပါ။ ပမာအားျဖင္႔ ယခင္ ကၽြန္ဘဝ မေရာက္ခင္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ (ဦးဘေဆြ၏ အေခၚအေဝၚ အသံုးအႏႈန္းအတုိင္း) တရုတ္ကုလားရယ္လို႔ မရွိ။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္ ႏွစ္ေထာင္ျပည့္ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလမ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္အတြင္း သူတုိ႔လူမ်ဳိး ရာခိုင္ႏႈန္းဘယ္ေလာက္ ေနရာယူႏိုင္လွ်င္ အစိုးရအဖြဲ႔ကို မည္သို႔ အေပးအယူလုပ္ အခြင္႔အေရး ေတာင္းဆိုႏိုင္ေၾကာင္း၊ စသျဖင္႔အထိ မိမိတို႔တုိင္းျပည္ အတြင္းေရးကို ဝင္ေရာက္ျခယ္လွယ္ဖို႔ လုပ္ေနၾကသည္ကို စိတ္မခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ ဗြီဒီယိုသက္ေသမ်ားျဖင္႔ ေတြ႔ရသည္။

၁၉၄၆ ကာလ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အမွဴးရွိေသာ ျပည္ေထာင္စုတုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲသည္ အေတာ္ခရီးေရာက္လွ်က္ရွိရာ၊ ထုိအခါက ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ ေနထုိင္ၾကေသာ အိႏၵိယေခါင္းေဆာင္တို႔သည္ အထူးစိုးရိမ္ၾကသည့္သေဘာ၊ လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံဟု တည္ေထာင္သည့္အခါ ပဝတၱိ(ဧည့္သည္) အိႏၵိယတိုင္းသားမ်ားႏွင္႔ ဇာတိ ျမန္မာျပည္ဖြား တုိင္းရင္းသားတို႔ သဟဇာတျဖစ္ဖို႔အေရး စာေပ စာနယ္ဇင္း လမ္းေၾကာင္းႏွင္႔ အထူးပင္ ၾကိဳးပမ္းခဲ႔ၾကသည္ဆို၏။

ထုိစဥ္ကာလ စာေရးဆရာၾကီး ေမာင္ထင္က ေခတ္အေျခအေနကို ထင္ဟပ္ျပီး ေရးခဲ႔ေသာ ဝတၳဳေလး တစ္ပုဒ္မွာ 'အဆစ္ႏွင္႔ ေဘာက္ဆူး' မည္၏။

ဖိုးကုလားမည္ေသာ လူတစ္ေယာက္ 'ဘီအုိင္' သေဘၤာစီးျပီး ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ကူးကာ စားက်က္အသစ္ရွာရာက ဝတၳဳစသည္။ ဌာေနသား ေမာင္ဗမာ၏ ေဖာ္ေရြသေဘာေကာင္းမႈ၊ ဘဝေပးေမြးရပ္က ေရေျမက်ယ္ျပန္႔ေကာင္းမြန္၍ အပ်င္းထူမႈႏွင္႔ ေမာင္ဗမာမွာ ဗမာအက်င္႔ အဆစ္ လိႈင္လိႈင္ေပးက်င္႔ရွိျပီး၊ ဖုိးကုလားမွာ ကုလားအက်င္႔ ေဘာက္ဆူးတြင္တြင္ေတာင္းျခင္းမွာ ဇာတ္အိမ္တည္သည္။ အစဦးမွာ အငတ္ငတ္အျပတ္ျပတ္မို႔ ဖိုးကုလား၏ ရုပ္ရည္သည္ ဦးဝိစာရ ကိုယ္ေတာ္ၾကီး ဆြမ္းသပိတ္ေမွာက္တုန္းက ရုပ္ႏွင္႔တူသည္ဟု ရယ္ပြဲဖြဲ႔ဆိုခဲ႔ေသာ ကိုယ္ေရႊဗမာကို၊ ေနာင္ေသာ္ အဆီယစ္လာေသာ ဖုိးကုလားက ဆင္းရဲမြဲေတလွေသာ ေရႊဗမာအား မဟတၱမဂႏၵီၾကီး အစာငတ္ခံသည့္ ရုပ္မ်ဳိးဟု ျပန္ေလွာင္ရင္း၊ သူဆီမွာ ျပည့္တင္းလာေသာ ပိုက္ဆံအိတ္ၾကီးကို ေလွ်ာ႔ပစ္သည့္ သေဘာ၊ ကုလားျပည္သုိ႔ မန္းနီးေအာ္ဒါႏွင္႔ ပိုက္ဆံျပန္ပို႔ေသာ အခန္းမွာ ဇာတ္ရွိန္ကိုခ်သည္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဖိုးကုလားသည္ မြဲေတလာေသာ ေမာင္ဗမာ၏ နားနားကပ္၍

"စိတ္ရင္းမွန္စြာ ႏွစ္ကာလရွည္ၾကာစြာ ေနလာခဲ႔သည့္ေလ်ာ္စြာ အကၽြႏု္ပ္သည္ အေဆြေတာ္၏ ေနမႈထိုင္မႈ သေဘာတရားကို နားလည္ပါျပီ၊ ဥပမာဆိုရလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္လည္း အဆစ္ေပးတတ္ေသာ ဝါသနာစြဲလာပါျပီ၊ ယင္းသို႔တျပီးကား အေဆြေတာ္သည္ အကၽြႏု္ပ္ထံမွ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ ေဗာက္ဆူးမေတာင္းပါသနည္း" ဟု အရင္ကသူ႔ကို ေဘာက္ဆူးေပးခဲ႔ဖူးေသာ၊ မြဲေသာ ဗမာကို ယခုသူက ေဘာက္ဆူးေပးပါမည့္သေဘာ ေလွာင္ေျပာေျပာရင္း၊ အသက္ထက္ဆံုး ေပ်ာ္ရႊင္စြာေနထိုင္ၾကေလသတည္းမွာ ဇာတ္ကိုသိမ္းသည္။

ပဝတၱိသားတို႔သည္ ဇာတိသားတို႔ကိုမ်ဳိ၍ သူတပါးေျမမွာ တိုင္းရင္းသားလို ေနလိုၾကသည္မွာ ထိုစဥ္ထိုေခတ္ကတည္းက ျဖစ္သည္ကို ဆရာေမာင္ထင္က အလင္းတစ္ခ်က္ ျပက္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ဆိုလွ်င္ ယခုေခတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား ထုိအလင္းကို ျမင္ၾကပါရဲ႕လား။ ယခုကာလ လစ္ဘရယ္ဝါဒ ျမက္ရိုင္းပင္ေတြက အားေကာင္းလွသည္။ အမ်ဳိးသားေရး သစ္ငုတ္တိုၾကီးကို ဖုံးလုလုတည္း။ "ဗမာျပည္သည္ တို႔ျပည္၊ ဗမာစာသည္ တို႔စာ၊ ဗမာစကားသည္ တို႔စကား၊ တို႔ျပည္ကို ခ်စ္ပါ၊ တို႔စာကို ခ်ီးျမႇင့္ပါ၊ တို႔စကားကို ေလးစားပါ" ဆိုေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံကို ယေန႔အခါ လူရယ္စရာလိုလို ျဖစ္ေအာင္ ေရးသားေျပာဆိုလာၾကျခင္းမ်ား လိႈင္လိႈင္ေတြ႔လာရသည္။

ဦးဖုိးက်ား၏ ကိုယ္ေတြ႔ ဝတၳဳမ်ားထဲက ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ေမာင္ေသာင္းလို အေနာက္စာေလး အနည္းအက်ဥ္းဖတ္ျပီး

"ဘားမီး(ဆ္)လား၊ ခင္ဗ်ာ႔ ျမန္မာစာ ဘာခက္လို႔လဲဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းမွာ အေရးတၾကီးမသင္ပါဘူး၊ စာမၾကည့္ပဲနဲ႔ေတာင္ ပ(စ္) (Pass) ႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ၊ အလကား အသံုးမက်လွပါဘူး" ဆိုေသာ အေတြးမ်ဳိးရွိႏိုင္သနည္း

"အမ်ဳိးသားေရးလား၊ ငတံုးေတြပါကြာ၊ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ၾကီးမွာ သာတူညီမွ် ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ေရးကို သေဘာမေပါက္သမွ် လူအႏၶေတြခ်ည္းပဲ" ဆိုသည့္ အေတြးမ်ဳိးေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေတြ႔ရႏိုင္ပါသည္။ ဤကား ေခတ္၏ေျပာင္းလဲလာေသာ အယူအဆ ျမက္ရိုင္းမ်ား၏ သေဘာတည္း။ သို႔ေသာ္ ျမက္ရိုင္းေတြေျခာက္ခ်ိန္ ဒီအမ်ဳိးသားေရး သစ္ငုတ္ၾကီးကပဲ တုိင္းျပည္၏ ျပယုဂ္တစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနရေပလိမ္႔မည္။ သုိ႔မဟုတ္ပါက ဤေျမမွ ဤတုိင္းျပည္ႏွင္႔လူမ်ဳိးမ်ား ကြယ္ပမည့္ အေရးႏွင္႔ ၾကံဳရႏိုင္သည္။ ထုိအခါမွ မိမိတို႔ သြင္းယူခဲ႔ေသာ ထရုိဂ်န္ျမင္းရုပ္ၾကီးကို ျပန္ျပီးထုတ္ခ်င္၍လည္း တုိင္းျပည္က တုိင္းတစ္ပါးသားတို႔လက္ ေရာက္ႏွင္႔ျပီ။

အမ်ဳိးသားေရးဟု ဆိုရာတြင္ တစ္မ်ဳိးသားလံုး၏ အေရးျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေခတၱခဏ အယူတိမ္းေနေသာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ေမာင္ေသာင္းလို လူငယ္မ်ားကို ေတြ႔သည့္အခါ သူခုိးဓားရိုးကမ္းသူ၊ ပုဆိန္ရိုး စသျဖင္႔ ပုတ္ခတ္ျပီး ဖယ္ၾကဥ္ေနဖို႔မဟုတ္။ အမ်ဳိးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ား ျပဳခဲ႔သနည္း အယူခဏတိမ္းေနသူ လူငယ္မ်ားအေပၚ ေမတၱထားျပီး၊ အခမဲ႔ ကူလီထမ္းသင္႔ ထမ္းၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုအသီးအပြင္႔အျဖစ္ တစ္ခ်ိန္မွာ တုိင္းျပည္က အခမဲ႔ကူလီထမ္းျခင္း အက်ဳိးကို ခံစားရသည့္အခါ တစ္မ်ဳိးသားလံုး တိုးတက္ျခင္း၏ လမ္းစကို စတင္ေျခခ်ႏိုင္ပါလိမ္႔မည္ ျဖစ္သတည္း။

"ဘာသာမ်ဳိးျခား၊ သူတို႔အားလည္း၊ နီးပါးထံရင္း၊ အယံုသြင္း၍၊ အတြင္းထားကာ၊ မျပဳရာဘူး၊ ေရွးကေသာ္က၊ သီဟ ႏြားလား၊ ႏွစ္ေကာင္ၾကားဝယ္၊ ေတာသားဒုစရိုက္၊ ေျမေခြးမိုက္က၊ ရန္တုိက္ေသာအား၊ ျခေသၤ႔ႏြားတို႔၊ ခိုက္ပြါးရန္စစ္၊ ျဖစ္၍မၾကာ၊ ေသၾကစြာ၏" (မဟာသုတကာရီ မဃေဒဝလကၤာသစ္)
(ျမန္မာ႔ဥဒါန္းေဆာင္းပါး)

ေအာင္မ်ဳိးသူလြင္
၃၁၊၀၁၊၂၀၁၇
အဂၤါ
ည ၀၈း၁၅

စာကိုး - ကၽြန္ေတာ္႔ဘဝဇာတ္ေၾကာင္း (ေသာ္တာေဆြ)
ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ အယ္ဒီတာ စာစုမ်ား (ေသာ္တာေဆြ)
ကိုယ္ေတြ႔ ဝတၳဳမ်ား (ဦးဖိုးက်ား)
လူၾကီးမ်ားဖတ္ဖို႔ပုံျပင္ (ေမာင္ထင္)
မဟာသုတကာရီ မဃေဒဝ လကၤာသစ္ ႏွင္႔ လီနတၳဒီပနီ (မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရား)

No comments:

Post a Comment

Featured Post

ေအာင္မ်ဳိးေရွးစကား

လူတို႔၏ သေဘာကားထူးဆန္း၏။ @ @ @ ျမန္မာရာဇဝင္တြင္ မိန္းမဇာတ္ထုပ္ အရႈပ္ဆုံးမင္းမွာ သီေပါဘုရင္ျဖစ္ေပသည္။ ရႈပ္သည္သာ ဆိုရ- အၾကင္ဘုရင္သီေပါမွ...